ÜDV, FÉNYKÜLDÖTT!

"Nincs szükségünk arra, hogy bárki is varázslásra tanítson bennünket, mivel valójában nincs mit tanulnunk. Amire szükségünk van, az egy tanító, aki meggyőz minket arról, hogy felbecsülhetetlen erő rejlik pusztán egy karnyújtásnyira tőlünk. Micsoda különös paradoxon! A tudás útját járó összes harcos azt hiszi néha, varázslást tanul, pedig nem tesz mást, mint hagyja, hogy meggyőzzék őt a lényében rejtőző erőről, és arról, hogy elérheti azt."

2008. december 18., csütörtök

Luca napján

Luca napján egykor számos szokás volt divatban. Mindenekelőtt az ún. Luca-búza keltetése. A falusi asszonyok lapos tálakban búzaszemeket kezdtek csíráztatni a kemence közelében, amelyek karácsony tájára kizöldültek. Ebből a jövő évi termésre következtettek, de kuruzslásra is használták, a beteg állatokkal etették fel. Később e szokás átlényegült, kapcsolódott a keresztény liturgiához: a karácsonyi oltárt díszítették fel a Luca-búzával, vagy az ünnepi asztalra tették. Egyes vidékeken kék szalaggal kötötték át, sőt égő gyertyát is helyeztek közéje. Zöldje az adventi remény beteljesülését, fénye a Megváltó érkezését volt hivatott hirdetni, maga a búza pedig az élő kenyeret, Jézust jelképezte.

Az ősi hiedelem szerint e napon tilos volt a lányoknak, asszonyoknak dolgozniuk. Ha ezt a parancsot megszegték, súlyosan megbűnhődtek.

A lucázás a köszöntő szokások közé tartozik. Dél-Dunántúlon Luca napjának hajnalán kotyolni vagy palázolni indultak a kisfiúk, többnyire egy idősebb legény vezetésével. Lopott szalmát vagy fadarabot vittek magukkal, s arra térdepelve mondták el köszöntőjüket, bő termést, a jószág nagy szaporulatát kívánva. Dünnyögve előadott verses mondókájuk a kimondott szó erejébe vetett hitet is bizonyítja. A háziasszony vízzel fröcskölte, kukoricával öntötte le őket, s ezt utána libáival, tyúkjaival itatta, etette fel. "Kity-koty-kity-koty" volt a köszöntő kezdő sora, innen származik a kotyolás kifejezés. A jókívánságokat a gazdaasszony kaláccsal, kolbásszal, esetleg aszalt szilvával köszönte meg. Az alábbi versrészlethez hasonlított a mondókájuk, amelyben számbavették a háztartás és a gazdaság dolgait.
Luca, luca, kitykoty,
Sok csibe, lúd keljen,
Aludttejes köcsög
Száradjon a kerten,
Vetés, virág megeredjen,
Luca, luca, kitykoty.

Luca, luca, kitykoty,
Vizük borrá váljon,
Hosszú kolbász,
Hurka
Lógjon a padláson,
Házuk népe bajt ne lásson,
Luca, luca, kitykoty.
(Bárdosi Németh János: Lucázás)
Ha nagy rendetlenség, sok szemét van a szobában, azt szokták mondani: Olyan a ház, mintha lucáztak volna. A szólást magyarázza, hogy a lucázók fát vagy szalmát hoztak magukkal, amit szétterítettek és ráültek.
A fiatalok ezen az ünnepen sok helyen alakoskodni is jártak. A Luca-asszonynak öltözött maskara vezette a lucázást, amelynek során a termékenységvarázslathoz szükséges rigmusokat adtak elő. Mondóka kíséretében megpiszkálták a tyúkokat is, hogy jó sok toját tojjanak.
Szokás volt az is, hogy az emberek e naptól kezdve 12 napon át megfigyelték az időjárást. Úgy vélték ugyanis, hogy amilyen az első nap, olyan lesz az eljövendő év első hónapja, amilyen a második nap, olyan a második hónap és így tovább. Ezt nevezik Luca kalendáriumának.
A legnevezetesebb népi szokás az ún. Luca székének faragása. Ennek egy szabályos ötszög köré írt, öt egyenlő szárú háromszögből formált csillag volt az alakja, állítólag már a kelták varázsló papjai, a druidák is ismerték. Ezt az ötszög-alakot boszorkányszögnek hívták. Készítője Luca napjától kezdve mindennap faragott rajta egy kicsit, s csak karácsony estjére volt szabad elkészülnie vele. Ezért terjedt el a mondás: Lassan készül, mint a Luca széke. A hagyomány szerint többnyire kilencféle fából állították össze: kökény-, boróka-, körte-, som-, jávor-, akác-, jegenye-fenyő-, cser- és rózsafából.

Arra szolgált, hogy segítségével tulajdonosa felismerje a falu boszorkányait. Ugyanis, ha magával vitte az éjféli misére és ott állt, nyomban meglátta, ki az, mert az illető ilyenkor szarvat hordott. A hiedelem szerint leleplezése után azonban ugyancsak jól tette, ha olyan gyorsan szaladt haza, ahogy csak bírt, különben széttépték a boszorkányok. Ez azonban csak akkor sikerülhetett neki, ha az úton hazafelé szüntelenül szórta a mákot, mert azt a boszorkányok kötelesek voltak felszedni, s így nem érhették utol. Miután hazaért, a Luca-széket el kellett égetnie. Azt tartották, aki az éjféli mise alatt ráül a Luca-székre, meglátja a boszorkányokat. Így szól erről Hárs Ernő verse:
Kilenc fából
Kilenc jámbor,
Bűvös szóból
Luca-széket
Faragok.

Rút boszorkány,
Tüzes orkán,
Kénkő-eső
Ellen legyen
Menedék.
(Luca széke)

Forrás:

Jusztinger Brigitta

Nincsenek megjegyzések:

Mi a boszorkány túra ?

A Boszorkány-túra elnevezés egy kb. 5 kilométeres éjszakai túrát takar, főként felnőtteknek, jelmezben, amely 5 állomáshelyen biztosít izgalmasabbnál izgalmasabb feladatokat a résztvevőknek.
Az elért pontszám és a túra teljesítési idejét figyelembe véve a legeredményesebb első három csapat díjat kap. Külön jutalmat kapnak a legjobb boszorkányjelmezben indulók. Az előre bejelentkezett hét-tizenhárom fős csapatokat Kb.21: 30 órától folyamatosan indítják a boszorkánymesterek .

Nevezési feltételek!

-Legyen a csapatnak egy fantázia neve.
-Egy csapatban minimum 1 nagykorú, aki a kiskorúakért felelősséget vállal.
-Minden csapatból kérünk 1 csapatvezetőt, aki intézi a nevezést, stb. ,illetve az ő telefonszámát is kérjük.
-Csapatonként, a nevezéskor kérjük minden csapattagnak a nevét(ehhez mi biztosítunk egy előre megszerkesztett nevezési lapot )

Érdekes olvasmányok ,videók, kezdő, haladó ébredőknek.

A pénz mint adósság./videó/Letöltheted ITT
A változás jogát a szervezőség fenttartja!!

Szerelmi bájital !!

Hozzávalók:

  • méz,
  • csipketea,
  • 1 fahéjrúd,
  • 9 piros rózsaszirom.


Elkészítés:

Növő holdnál gyújts meg egy piros gyertyát, és gondolj arra, hogy már kettesben vagy szerelmeddel! Majd készítsd elő a kellékeket!

Tedd fel forrni a vizet, majd lassan kanalanként adj hozzá 9 kiskanál mézet, és közben mondd:

- Aphrodité, Szerelem Istene, szükségem van a segítségedre, a közreműködésedre. Jöjj el hozzám, segíts nekem!
- Töltsd meg ezt a teát erőddel és a természet erejével, hogy amikor XY iszik belőle, nőjön benne a vágy irányomban. Legyen belém szerelmes, kívánjon engem!
- Frissítsd fel szellemem, és töltsd csordultig a szívemet, hogy igaz szerelemmel fogadjam XY közeledését! Úgy legyen!

Ezek után tégy bele egy fahéjrudat és a 9 piros rózsaszirmot. Hagyd még 2 percig forrni, majd vedd le a tűzről. Innentől kezdve működik a dolog!

(azért reklamációt nem fogadunk el)

Varázsló/boszorkány kalap készítése




Lépésről lépésre, képekben

A következő cikk egy varázsló kalap elkészítéséhez szolgál, amely a legközelebb Gandalf kalapjához áll, a Gyűrűk urából (de ez alapján bármilyen más varázsló kalap is elkészíthető, kisebb módosításokkal pl. Yuki Nagano (The Melancholy of Haruhi Suzumia) fekete mágus kalapja – ford ). Az én változatomban a kalap alapanyagai: egy erős szőtt textília és szintetikus filc. Gallér belsőt (illesztéket) használok szabásmintának, de a papír is megteszi. Mérsékelten durva vásznat használok a karima kikeményítésére (erre a célra vetex, vagy ha a kalapot később nem kell mosni, kartonpapír is használható – ford.).Folyt köv ITT


Boszorkány kalapra kattintva, látható a többi kép is!

A jólét itala

A régi időkben a vajákos asszonyok különböző főzeteket is készítettek a varázslat erősítéséhez. Ezek a főzetek nem mindig fogyasztásra szolgáltak, de mindenképpen fontos részei voltak a bűbáj hatékonyságának.
Kellékek

1 kanál fahéj
1 kanál őrölt babérlevél
½ kanál bazsalikom
½ kanál majoranna
1,5 dl víz
Fakanál
Egy rongydarab
Korsó, vagy üveg - amelynek van fedele
Piros szalag


Elkészítés

Egy fazékban keverd össze a hozzávalókat, és kb. 30 percig forrald a vízben. Néha kevergesd meg. 30 perc múlva szűrd le az italt, és tedd bele az üvegbe.


Az üveget fedd le a rongydarabbal, és rögzítsd a piros szalaggal. Helyezd az italt sötét, hűvös helyre három napra és három éjszakára. Ha letelt a 3 nap, vedd le a rongydarabot a korsó tetejéről, és fedd le a saját fedelével. További 14 éjszakán át hagyd magára az italt, majd öntsd ki a földre, miközben köszönetet mondasz a felsőbb hatalmaknak.

forrás

SÁMÁNOK ÉS TÁLTOSOK

..."A hazai (Magyar)kutatás egyetért abban, hogy a honfoglalás kori magyarság mitológiai világképének alakításában fontos szerepe volt a samanizmusnak. (Ennek nyomait kutatta Diószegi Vilmos ma már klasszikusnak számító művében. A sámánhit emlékei a magyar népi műveltségben c. monográfiájában.)

A SÁMÁNMITOLÓGIA elemei túlélték az évszázadokat; a magyar néphit szinte napjainkig megőrizte azokat a motívumokat, amelyeknek legjobb párhuzamai a szibériai népek körében találhatók meg. Így pl. a magyar sámánjelölt is betegség útján, tehát passzívan, mintegy akarata ellenére válik "tudóvá", de meg kell szenvednie a tudásért (lásd a "feldarabolás" motívumát; meg kell másznia az égig érő fát). Sámán eleve csak az lehet, aki már születésétől fogva valamilyen jelet visel (pl. foggal vagy burokban született - ez a hiedelem összefügg a szibériai sámánok "felesleges csont" - képzetével).

Ami a sámán felszerelését illeti, a magyar néphit rosta vagy szita alakjában őrizte meg a sámándob emlékét, de fellelhető az agancsos fejviselet, a sámánlétra (mint égig érő fa) és az eksztázis emléke is. A viaskodó táltos bikákról szóló hiedelemmondák és a regősének refrénje ("haj regő rejtem") szintén fontos adalékok és bizonyítékok egy valamikori samanisztikus világkép megismeréséhez.

A magyar népi mitológia (a kutatás újabb szóhasználata szerint népi hitvilágnak nevezzük) szerkezetét különféle szempontok szerint lehet meghatározni, mint ahogy a különböző népek mitológiái (istenrendszerei) egymástól merőben eltérő szintek (isten- és szellemcsoportok) meghatározását teszik lehetővé.

A következőkben előbb az egésznek keretet adó világképpel foglalkozunk, majd a magyar istenképzet ismertetése után sorra vesszük azokat a természetfeletti szellemlényeket, amelyek a magyar néphitben szerepelnek, végül a természetfeletti képességű személyekhez fűződő hiedelmeket ismertetjük. Az ilyenfajta rekonstrukció csak egy a lehetségesek közül, és az adott keretek között nem térhet ki minden részletre.

A világkép rendezőelve három világra osztja a mindenséget, a felső, a középső és az alsó vagy túlvilágra. A felső az isten(ek) és a megszemélyesített bolygók (Nap és Hold), a csillagok világa. A középső az ember lakhelye, de itt működnek természetfeletti lények (különféle kísértetek, erdei és vízilények), és itt fejtik ki tevékenységüket a természetfeletti képességű emberek is (TÁLTOS, BOSZORKÁNY-ok)."..

forrás

Egy mondat...

Ünnepeld az életedet. Ne bánd, hová vet vagy milyen bonyolult. És tudd, hogy ez csak egy átmenet.